Ліфт, який рухається в будь-якому напрямку

Розглядаючи історію ліфтів з часів Архімеда можна виявити, що всі конструкції були підвішені на трос. На думку фахівців, ліфтова індустрія – консервативна сфера діяльності.

gorizontalnyj lift

Сьогодні на міжнародному ринку ліфтового обладнання працює 5 найбільших виробників ліфтів: «Otis», «Schindler», «Kone», «Mitsubishi» і «ThyssenKrupp». Всі ці роки технологія виготовлення ліфтів практично не змінилася. Саме тому кабіна, що рухається без допомоги тросів, стала сенсацією.

Неординарний ліфт «MULTI»

Як стало відомо "Masterlift", в Німеччині в М. Ротвайль 22. 06.2017 р. пройшла презентація від " ThyssenKrupp", яка представила ліфт "MULTI", здатний рухатися в різні боки без допомоги тросів. Рух конструкції відбувається завдяки лінійним двигунам, які розташовані в шахті та спеціальні рейки. Подібна технологія активно застосовується в потягах, що пересуваються за допомогою магнітної подушки.


В якості тестового полігону для ліфта виступив у Німеччині хмарочос «Tower of Light» висотою 246 м. В плануванні будівлі були передбачені спеціально зарезервовані шахти. Схему пересування кабіни, добре видно на представленій нижче схемі:

lift kotoryj dvigaetsya v lyubom napravlenii

Пересувається ліфт завдяки лінійним двигунам, які встановлені в потягах під назвою " HyperLoop ". Кабіна пересувається вздовж рейки, що перевертається під кутом 90 градусів. Конструкція може змінювати напрямок, рухаючись в різні боки.

Повертається рейка всього за декілька секунд, а швидкість кабіни становить 5 метрів в секунду. Найшвидший ліфт - «Shanghai Tower», який їздить зі швидкістю 18 м за секунду.

Переваги ліфта «MULTI»

Інженери «ThyssenKrupp» відгукуються про «MULTI» позитивно називаючи його ліфтом майбутнього. На їх думку, такий тип конструкції дозволить архітекторам проектувати будівлі різних форм, що докорінно змінить вигляд міст.

Також «MULTI» не прив'язаний до технологічної системи звичайних ліфтів. Відомо, що трос не може перевищувати довжину 500 м. Це обумовлено тим, що вище даної позначки кабіна стає важкою і для її функціональності необхідно встановлювати ще один трос. До рейок такі вимоги не висуваються. Ліфт динамічний, по системі може курсувати одночасно кілька кабін, завдяки координації. Ліфти не зможуть зіткнутися між собою. Встановлене ПО дозволить кожному ліфту самостійно планувати найбільш короткий маршрут, що дасть змогу запобігти скупченню людей у багатоповерхівках.

Перспективи ліфта

"ThyssenKrupp" не збирається обмежуватися одним екземпляром системи. В її плані запустити масове виробництво. Вже зараз компанія працює над замовленням від «OVG Real Estate», який планує оснастити «East Side Tower» лінійним ліфтом.

«MULTI» добре підійде для висотних будинків, проте через дорожнечу масове їх використання ми побачимо не скоро. Більше цікавих новин про ліфти ви зможете дізнатися на сайті "Мастерліфт", а також укласти угоду на обслуговування та встановлення ліфтів в Києві.