Власники квартир автоматично стають і власниками ліфтів та іншої загальнобудинкової, нежитлової території. В основному це тамбур, дах, сходи, підвал, щитки, прибудинкова площі. Все це вимагає витрат мешканців на утримання. Розглянемо більш детально: хто повинен платити за утримання ліфта, що входить і не входить у повне технічне обслуговування конструкції?
Ліфт - спільне майно мешканців
Однією з витратних частин утримання будинку є ліфти. Більшість жителів не знають всіх тонкощів і часто задаються питаннями:
- За чий рахунок і хто повинен утримувати ліфти?
- Як проводять експертну діагностику?
- Хто відповідає за ремонт?
Раніше за все відповідав ЖКГ, що знімало відповідальність з власників квартир. Згідно частини 2-ї статті 382 Цивільного кодексу України, власники квартир мають у спільній власності всі конструкції та обладнання, в тому числі і ліфти. Таким чином, мешканці оплачують не за використання ліфта, а за покриття витрат на утримання.
Покриття витрат на утримання ліфтів - це фінанси, які оплачують власники квартир будинку, обладнаного ліфтами, за технічне обслуговування, електрику, догляд.
Власник, згідно зі статтею 360 Цивільного кодексу, зобов'язаний брати участь у витратах на управління, утримання та збереження спільного майна. Головне, всі повинні розуміти - що ЖКГ або ОСББ є тільки замовником у спеціалізованих підприємств, в тому числі і нашої компанії «Майстерліфт», послуг з обслуговування, а його безпосередніми власниками є саме мешканці.
Договір про технічне обслуговування ліфтів - основний документ для регулювання якісної роботи ліфтів
Взаємовідношення між ліфтової організацією і власниками ліфта здійснюються на підставі Договору про технічне обслуговування ліфтів.
В повне технічне обслуговування входить:
- Перевірка роботи та технічного стану систем диспетчеризації;
- Перевірка і регулювання всіх вузлів і ланцюгів;
- Заміна деталей і усунення дрібних пошкоджень;
- Очищення обладнання від забруднень (пил і бруд), мастило;
- Ревізія щитових і проводів, вимірювання опору ізоляції;
- Роботи з обслуговування лебідки, станції управління, шахти ліфта, дверей і кабіни;
- Перевірка повної справності при максимальному навантаженні;
- Аварійне обслуговування (звільнення пасажирів, що застрягли).
Що не входить у вартість витрат на технічне обслуговування:
- Потокові та капітальні ремонтні роботи;
- Будівельні та електромонтажні процеси;
- Заміна або доопрацювання вузлів, що не відповідає вимогам безпеки;
- Роботи з ліквідації аварійних ситуацій умисного пошкодження або порушення правил експлуатації;
- Експертні огляди, повні періодичні планові та позачергові технічні огляди.
Коли слід проводити технічний огляд та експертне дослідження ліфта?
Всі ліфти повинні проходити кілька етапів технічних оглядів:
- Повний Первинний;
- Періодичний (раз на два роки);
- Позачерговий (після поломок, реконструкції, тривалій перерві в експлуатації).
Також додаткові витрати мешканців на утримання ліфта потягне експертне дослідження, яке проводиться:
- Після закінчення граничного терміну експлуатації (в основному 25 років);
- Реконструкції або модернізації, якщо це допустимо нормативно - правовими актами з охорони праці;
- Аварій або пошкоджень, що сталися внаслідок ситуацій природного або техногенного походження, з метою визначення можливості оновити роботу;
- Після знайдених елементів зносу (тріщин, деформацій і т. п.) при технічних оглядах.
"Masterlift" - компанія, що пропонує якісне повне технічне обслуговування ліфтів та ряд інших спеціалізованих послуг на найвигідніших умовах.