Як забезпечується утримання ліфтів в багатоквартирному будинку?

Власники квартир автоматично стають і власниками ліфтів та іншої загальнобудинкової, нежитлової території. В основному це тамбур, дах, сходи, підвал, щитки, прибудинкова площі. Все це вимагає витрат мешканців на утримання. Розглянемо більш детально: хто повинен платити за утримання ліфта, що входить і не входить у повне технічне обслуговування конструкції?

Ліфт - спільне майно мешканців

Однією з витратних частин утримання будинку є ліфти. Більшість жителів не знають всіх тонкощів і часто задаються питаннями:
  1. За чий рахунок і хто повинен утримувати ліфти?
  2. Як проводять експертну діагностику?
  3. Хто відповідає за ремонт?
Раніше за все відповідав ЖКГ, що знімало відповідальність з власників квартир. Згідно частини 2-ї статті 382 Цивільного кодексу України, власники квартир мають у спільній власності всі конструкції та обладнання, в тому числі і ліфти. Таким чином, мешканці оплачують не за використання ліфта, а за покриття витрат на утримання.

Покриття витрат на утримання ліфтів - це фінанси, які оплачують власники квартир будинку, обладнаного ліфтами, за технічне обслуговування, електрику, догляд.

Власник, згідно зі статтею 360 Цивільного кодексу, зобов'язаний брати участь у витратах на управління, утримання та збереження спільного майна. Головне, всі повинні розуміти - що ЖКГ або ОСББ є тільки замовником у спеціалізованих підприємств, в тому числі і нашої компанії «Майстерліфт», послуг з обслуговування, а його безпосередніми власниками є саме мешканці.

soderzhanie liftov v mnogokvartirnom dome

Договір про технічне обслуговування ліфтів - основний документ для регулювання якісної роботи ліфтів

Взаємовідношення між ліфтової організацією і власниками ліфта здійснюються на підставі Договору про технічне обслуговування ліфтів.

В повне технічне обслуговування входить:

  • Перевірка роботи та технічного стану систем диспетчеризації;
  • Перевірка і регулювання всіх вузлів і ланцюгів;
  • Заміна деталей і усунення дрібних пошкоджень;
  • Очищення обладнання від забруднень (пил і бруд), мастило;
  • Ревізія щитових і проводів, вимірювання опору ізоляції;
  • Роботи з обслуговування лебідки, станції управління, шахти ліфта, дверей і кабіни;
  • Перевірка повної справності при максимальному навантаженні;
  • Аварійне обслуговування (звільнення пасажирів, що застрягли).

Що не входить у вартість витрат на технічне обслуговування:

  1. Потокові та капітальні ремонтні роботи;
  2. Будівельні та електромонтажні процеси;
  3. Заміна або доопрацювання вузлів, що не відповідає вимогам безпеки;
  4. Роботи з ліквідації аварійних ситуацій умисного пошкодження або порушення правил експлуатації;
  5. Експертні огляди, повні періодичні планові та позачергові технічні огляди.

osobennosti soderzhaniya liftov v vysotke

Коли слід проводити технічний огляд та експертне дослідження ліфта?

Всі ліфти повинні проходити кілька етапів технічних оглядів:

  1. Повний Первинний;
  2. Періодичний (раз на два роки);
  3. Позачерговий (після поломок, реконструкції, тривалій перерві в експлуатації).

Також додаткові витрати мешканців на утримання ліфта потягне експертне дослідження, яке проводиться:

  • Після закінчення граничного терміну експлуатації (в основному 25 років);
  • Реконструкції або модернізації, якщо це допустимо нормативно - правовими актами з охорони праці;
  • Аварій або пошкоджень, що сталися внаслідок ситуацій природного або техногенного походження, з метою визначення можливості оновити роботу;
  • Після знайдених елементів зносу (тріщин, деформацій і т. п.) при технічних оглядах.
"Masterlift" - компанія, що пропонує якісне повне технічне обслуговування ліфтів та ряд інших спеціалізованих послуг на найвигідніших умовах.